V dneh od 16. do 19. junija 2019 je na Filozofski fakulteti potekala deseta konferenca CoLIS (Conceptions of Library and Information Science), ki jo je gostil in organiziral Oddelek za bibliotekarstvo, informacijsko znanost in knjigarstvo Filozofske fakultete. Konferenca se ukvarja s teoretičnimi in praktičnimi izzivi s področja bibliotekarstva in informacijske znanosti. Gostili so preko 110 raziskovalcev, profesorjev ter praktikov, ki so prišli iz okrog 20 držav ter štirih celin.
Težko je na kratko opisati tri dni predstavitev, ki so se vrstile v hitrem zaporedju. Malo sem bil razočaran, ker v programu ni niti enega prispevka iz Slovenije. Večina predstavitev potekala v treh istočasnih terminih in sem lahko prisostvoval le eni tretjini. Odločati sem se moral na podlagi naslovov in zelo kratkih povzetkov. Kasneje pa sem ugotovil, da so bili naslovi bolj udarni, kot je bila dejanska raziskava, ki so jo predstavljali.
Naslov uvodnega predavanja @ubiquity75: Za zaslonom: nevidni informacijski delavci interneta #colis10— BIBLIOBLOG (@Biblioblog_si) June 17, 2019
Prvo predstavitveno predavanje (keynote) (*naslove sem prevajal sam, na mobilnem telefonu z Google Translate in v časovni stiski) me je pustilo kar malce razočaranega. Sarah T. Roberts iz UCLA je govorila o zelo pomembni temi nadziranja in urejanja uporabniških vsebin na družabnih omrežjih. Škoda le, da je pravzaprav le povzela dejstva, ki so prišla na dan že pred nekaj leti - nedovoljene objave na družabnih omrežjih se brišejo ročno in tisti, ki to delajo, delajo v zelo slabih pogojih. Žal je izpustila etičnost, razlike v državah, ter kako lahko takšna omrežja dobijo ogromno politično moč z vmešavanjem v objave. Tudi nobenega mnenja nismo slišali o razvoju v prihodnosti ali morda kako se lahko knjižničarji vključijo v to bitko za splet.
Potem sem obiskal sklop treh predavanj z naslovom Informacijsko vedênje (Information behavior)
Nadaljeval sem v istem sklopu:
Potem sem obiskal sklop treh predavanj z naslovom Informacijsko vedênje (Information behavior)
Deborah Hicks: Razumevanje identitete pri raziskovanju informacijskega vedenja #colis10— BIBLIOBLOG (@Biblioblog_si) June 17, 2019
Jela Steinerova: družbeni— BIBLIOBLOG (@Biblioblog_si) June 17, 2019
vpliv raziskovanja informacijskega vedenja na
informacijsko okolje in
knjižnične storitve #colis10
Sally Irvine-Smith: predstavljanje, posredovanje, delovanje: Preučevanje vloge artefaktov pri odločanju #colis10— BIBLIOBLOG (@Biblioblog_si) June 17, 2019
Nadaljeval sem v istem sklopu:
Tudi Twitterju na knjižničarskih konferencah je pomemben:Claudio Gnoli: Stopnje informacije in knjižnično informacijska znanost kot znanost o mentefaktih #colis10— BIBLIOBLOG (@Biblioblog_si) June 17, 2019
Žal pa kljub iskanju nisem našel avtorjevega naslova na Twitterju. Sklop se je nadaljeval z odličnim predavanjem:Dan Albertson: primerjava dejavnosti na Twitterju na različnih knjižničarskih konferencah. Opažanja in smer prihodnjih raziskav #colis10— BIBLIOBLOG (@Biblioblog_si) June 17, 2019
— BIBLIOBLOG (@Biblioblog_si) June 17, 2019Knjižničarstvo se mora usmeriti stran od "vse samo za uporabnike" in se usmeriti v komunikacijo, razvijanje modelov, jezikov, v kritično tehnično prakso.
Na koncu sem se udeležil še sklopa o institucijah:
Michael Widdersheim &— BIBLIOBLOG (@Biblioblog_si) June 17, 2019
Masanori Koizumi: Raziskovalni temelji javne sfere in javnih knjižnic #colis10
Ragnar Audunson, Cicilie— BIBLIOBLOG (@Biblioblog_si) June 17, 2019
Fagerlid, Erik Henning-
sen, Henrik Jochumsen,
& Håkon Larsen: Knjižnice, arhivi in muzeji kot demokratični javni prostori #colis10
Ragnar Audunson, Hans-Christoph Hobohm, Máté Tóth: arhivi, knjižnice in muzeji v javni sferi: Kako arhivisti, knjižničarji in muzejski delavci vidijo vlogo njihovih institucij? #colis10— BIBLIOBLOG (@Biblioblog_si) June 17, 2019
Čeprav imajo knjižnice, muzeji in arhivi veliko skupnega, je zanimivo, da so tudi avtorji uporabljali različne kratice za opis. Večinoma so opisovali zanimive projekte, ki so raziskovali razlike in podobnosti pri projektih teh institucij.Andreas Vårheim, Roswitha Skare, & Noah Lenstra: Institucionalni konvergenca v sektorju knjižnic arhivov in muzejev: prispevek h konceptualnemu okvirju #colis10— BIBLIOBLOG (@Biblioblog_si) June 17, 2019
Drug dan se je pričel z odlično predstavitvijo Sabine Leonelli
Kaj so "veliki podatki" (Big Data), kaj je pomembno pri njihovem urejanju in hranjenju, izkušnje iz že opravljenih projektov, prihodnost, kateri podatki in zakaj ter vloga etike in knjižničarjev pri tem.Danes nadaljujemo z uvodnim predavanjem— BIBLIOBLOG (@Biblioblog_si) June 18, 2019
Sabina Leonelli: Nove meje pri urejanju podatkov: pregled znanstvene prakse #colis10
Potem sem obiskal delavnico: Knjižnično informacijska znanost: gradimo na preteklosti, oblikujemo prihodnost. Razpravljali smo o tem, kako vidimo razvoj knjižničarstva v prihodnosti. Nekaj uvodnih točk za razpravo je bilo že pripravljenih:
Naša skupina se je pogovarjala o vlogi knjižničarjev pri uveljavljanju etike, o osnovnih kompetencah knjižničarjev, kaj sploh so, o pomembni vlogo komuniciranja med knjižničarji in tudi z javnostmi, ter o vlogi umetne inteligence.
Nato pa sem obiskal delavnico z meni najbolj zanimivim naslovom:
Vendar se je izkazalo, da delavnica ni bila o OD. Niti ni bila pregled literature o OD. Ampak je bila razprava o raziskavi o literaturi o OD. Meta-meta-OD torej. OD je bil le izbran kot predmet proučevanja. Pogovarjali smo se o razliki med teorijami, ki jih raziskovalci uporabljajo pri pisanju v strokovnih in znanstvenih člankih o OD ter o njihovi koristnosti za knjižničarje, ki se z OD ukvarjajo v praksi. Raziskava še poteka. Zanimivo je bilo poslušati reakcije profesoric iz našega oddelka za bibliotekarstvo, informacijsko znanost in knjigarstvo, ki se niso oglasile ali komentirale, ali sploh poznajo teorije, ki so se pojavljale v člankih iz raziskave in ali so jih že kdaj uporabljale v svojih člankih ali je to sploh važno. Zanimiv komentar je bil tudi, da težko govorijo, kaj dejansko koristi knjižničarjem v praksi, saj nimajo dovolj stikov z njimi.Odpri dostop v teoriji in praksi #CoLIS10— BIBLIOBLOG (@Biblioblog_si) June 18, 2019
Na koncu je bila predstavitev plakatov. Meni se je zdel zanimiv tale:
Dobro se mi zdi, da so začeli vsaj razmišljati o prenovi.
Zadnji dan se je spet začel z odličnim predavanjem:
Govoril je o problematiki varnosti na spletu - kaj sploh je varnost, o težavnosti delitve na "navadne" in spletne nevarnosti. Omenil je raziskavo EU Kids Online in izrazil žalost, ker v njej ni sodeloval noben knjižničar. V pogledu naprej je govoril o varnosti kot kolektivni pozornosti ter o tem, da mora biti ta tematika osredotočena dejansko na otroke in ne na neke zastarele koncepte otroštva.Zadnje uvodno predavanje— BIBLIOBLOG (@Biblioblog_si) June 19, 2019
Ross J Todd: razvijati in živeti varno: mladi in varnost v spletnih okoljih #CoLIS10
Udeležil predstavitve štirih novih metod pri raziskovanju:
Sabina Cisek in Monika Krakowska: metoda dnevnika in analiza mentalnih predstav informacijskih prostorov pri študentih kot raziskovalni pristop v raziskovanju informacijskega vedenja #CoLIS10— BIBLIOBLOG (@Biblioblog_si) June 19, 2019
Eystein Gullbekk: Kaj lahko naredimo iz podatkov o intervjujih? Od interdisciplinarnih do intradisciplinarnih raziskav #CoLIS10— BIBLIOBLOG (@Biblioblog_si) June 19, 2019
Noora Hirvonen & Anna-Maija Huhta: uporaba analize povezav (nexus analysis) pri raziskovanju informacijske pismenosti #CoLIS10— BIBLIOBLOG (@Biblioblog_si) June 19, 2019
Amy Vanscoy: Konceptualizacija referenčnih in informacijskih storitev z uporabo metodologije Q (Q methodology) #CoLIS10— BIBLIOBLOG (@Biblioblog_si) June 19, 2019
Za konec pa sem se udeležil še treh predstavitev:
Bo Skøtt: Novinci v knjižnici: pogled knjižnice na integracijo novih državljanov #CoLIS10— BIBLIOBLOG (@Biblioblog_si) June 19, 2019
Joacim Hansson: Priznavanje drugega s spodbujanjem branja, urejanje zbirk in sodelovanjem skupnosti: Ruralne javne knjižnice na skrajnem severu Švedske in njihov odnos do avtohtonega prebivalstva #CoLIS10— BIBLIOBLOG (@Biblioblog_si) June 19, 2019
Pri zadnjem spet nismo nič govorili o makerspace-ih ampak o obliki izobraževanj za knjižničarje, ki vodijo makerspace v knjižnici. Vendar je bilo predstavljenih veliko zanimivih in praktičnih rešitev. Projekt ima tudi svojo spletno stran: https://www.simpleinteractions.org kjer je veliko gradiva.Leanne Bowler, Tom Akiva, Sharon Colvin & Annie McNamara:— BIBLIOBLOG (@Biblioblog_si) June 19, 2019
Pomoč pri učenju za makerspace: prototip za model profesionalnega razvoja #CoLIS10
Vabim vas, da si ogledate še druge moje tvite:
https://twitter.com/search?q=(%23colis10)%20(from%3Abiblioblog_si)&src=typed_query&f=live
Ter tudi tvite drugih udeležencev konference:
https://twitter.com/search?q=%23colis10&src=typed_query&f=live
Skrbnik spletnega dnevnika je odstranil ta komentar.
OdgovoriIzbrišiAvtor je odstranil ta komentar.
OdgovoriIzbrišiAvtor je odstranil ta komentar.
OdgovoriIzbrišiAvtor je odstranil ta komentar.
OdgovoriIzbrišiAvtor je odstranil ta komentar.
OdgovoriIzbriši