Strani

30.10.10

Zgražanju navkljub – simulacijska igrica

Ta prispevek je začel nastajati kot komentar @Anonimnemu in @bigorju na moje pisanje Dregnil bom v osje gnezdo, ker pa je obsežnejši in sem si zaželel še nekaj več oblikovanja, kot ga dopušča oblikovanje standardnega komentarja, ga objavljam kot samostojni prispevek. Bojim se, da bo v gnezdu še bolj završalo.

@Anonimni (-a?) in @bigor, za začetek naj bo kristalno jasno, da se zavzemam za strokovne rešitve knjižničnega poslovanja in delovanja ter upoštevanje pravil in dogovorov, vključno z ustrezno obravnavo osebnih podatkov in gesel. Vendar življenje ni vedno fer in se ne ravna po (od nas postavljenih) pravilih. Predlagam, da se greva simulacijsko igrico. Za rešitev imate deset minut časa, saj tudi življenje navadno ne dopušča dolgega razmišlanja. Velja?

Vloge:

  • 1. Vi – vodja knjižnice, plačan za reševanje problemov
  • 2. Jaz – življenje, že po naravi neprijazno
  • 3. Hudič – pride šele čisto na koncu in je pripravljen zašepetati vodji knjižnice v uho rešitve, če mu ta proda dušo

Simulacijsko okolje: Visokošolska knjižnica v Ljubljani s celodnevno odprtostjo (od 8. do 21.), v soboto tudi dopoldan (od 8. do 14.). Pet zaposlenih, zato so glede zadolžitev delno specializirani (opis in delitev del bova za simulacijo nekoliko poenostavila):

  • 1. Vodja knjižnice, bibliotekarka specialistka, poleg organizacije zadolžena še za nabavno politiko in vsebinsko obdelavo gradiva. Ima licenco COBISS, venda podrobneje ne pozna segmenta za izposojo in tudi nima ustreznega gesla za modul izposoje.
  • 2. Katalogizatorka, bibliotekarka specialistka, delno tudi vsebinska obdelava, ima licenco COBISS, v preteklosti je delala na izposoji, zato modul za izposojo pozna in ima geslo ter v nujnih primerih tudi nadomešča izposojevalca. Terenutno je na daljši bolniški odsotnosti, zato so njena dela začasno prerazporejena na delavce 1, 3 in 4, pomaga pa še Feliks, študent 2. letnika strojništva z napotnico Študentskega servisa, ki je zadolžen za posodobitev spletne strani in ob konicah tudi na izposoji pomaga izposojevalcu ter ureja gradivo na policah.
  • 3. Bibliotekarka, nabava knjig in periodike z vsemi tehničnimi postopki in opravili, ima licenco COBISS, vendar ne pozna izposoje.
  • 4. Bibliotekarka, informatorka in izposojevalka, ima znanje in geslo za modul izposoje.
  • 5. Bibliotekar, informator in izposojevalec, ima znanje in geslo za modul izposoje.
Čas in okoliščine:
  • petek, ura je 14.10
  • popoldne pričakujemo naval izrednih študentov, jutri podiplomcev
  • vodja knjižnice je na konferenci v Mariboru in se vrne jutri zvečer
  • bibliotekarka (4) pravkar vsa izmučena končuje dopoldanski turnus in mora takoj v Kamnik v vrtec po otroka, jutri ima predavanja (študij ob delu) in za povrh še pogreb babice
  • ciiiiiiin (lahko tudi Nokia tune), telefon, bibliotekar (5) ne more priti v službo (predviden je za popoldanski turnus danes in sobotno dopoldansko dežurstvo), ker si je med dopoldanskim beljenjem otroške sobe zvil gleženj in zlomil ključnico.
Te podatke ima na razpolago vodja knjižnice, ki se mora sredi predavanj na 120 km oddaljeni lokaciji v trenutku odločiti in sporočiti navodila po telefonu v knjižnico.

Igra se začenja, imate 10 minut časa. Kaj narediti, da bo knjižnica z izposojo normalno in kvalitetno delovala danes popoldne in jutri zjutraj? Ne greniva si življenja s ponedeljkom, vmes je še vikednd, vodje knjižnic pa čez vikend tako ali tako radi razmišljajo(mo) o knjižnicah in v glavah rešujejo(mo) probleme, ki jih niso(nismo) rešili čez teden.

  • Če ste našli rešitev, vam čestitam in vas prosim, da nam jo sporočite, vodje knjižnic jo bodo v stiski gotovo z veseljem uporabil in ne bodo pozabili citirati, kdo je njen avtor.
  • Če ne gre, pritisnite gumbek spodaj in pokličite na pomoč Hudiča. Ne pozabite, da mu v zameno za idejo dolgujete bibliotekarsko dušo!



  • 5 komentarjev:

    1. Super, fino, fajn ... če ima ta študent RES kaj pojma o izposoji čeprav ni bibliotekar. Imaš pa tudi študente na izposoji, ki o tem nimajo pojma - niso bibliotekarji, in potem jim ti kot bibliotekar pokažeš in svetuješ kaj naj pritisnejo....

      OdgovoriIzbriši
    2. Zato pa je super in fajn, če bibliotekar misli v naprej in tega študenta česa nauči, še preden pride do tega, da bi ga lahko zares koristno uporabili :)

      OdgovoriIzbriši
    3. He, he, sem lahko malo zloben (čisto iz prakse)? Torej naj študenta plačujem (in Študentski servis postane eden največjih slovenskih mogotcev) in ga zraven še učim "na zalogo", če ga bom slučajno kdaj rabil? Teoretično da, v praksi pa to ne špila! To bom naredil samo, če študenta načrtujem za že znano delo in za dalj časa. Takšni pa ti potem čez nekaj mesecev odidejo . . . Odšli so že tudi čez noč, ne da bi to napovedali.

      OdgovoriIzbriši
    4. @Janez

      Ja, to je problem študentskega dela. Mimogrede, študentski servisi so že danes "mogotci". Če država ne poskrbi za dovolj delovne sile za redno delovno razmerje, pridejo na plan študenti.

      Mogoče bi veljalo (govorim seveda samo za študente bibliotekarstva) vpeljati, da se jim tovrstno delo šteje kot doba pripravništva (ali pač samo del nje) in ima direktor knjižnice tako zagotovljeno delovno silo za nekaj mesecev.

      OdgovoriIzbriši
    5. Študentom privoščim, da dobijo za svoje delo ustrezno plačilo, država tudi pobere svoje, moti pa me, da ŠS toliko kasira na račun študentov.

      Jaz bi bil za pripravništvo, če bi bilo ustrezno urejeno.

      OdgovoriIzbriši