Strani

28.10.09

Nominacijska postopka

@Mitja, s pisanjem in objavo komentarja sem imel tehnične težave, zato objavljam odgovor kar kot novo objavo:

Ja, res, glede razpisnih rokov je skrajno tesno (za eno je rok že mimo, za drugo pa takorekoč zadnji dan).

Razpis nominacijskega postopka za organe ZBDS je bil objavljen vsaj v dveh dokumentih:
1. Volitve novih organov ZBDS – Razpis nominacijskega postopka . . . (RSS objava 24. septembra 2009
2. V Knjižničarskih novicah 6-7/2009 sta bila objavljena obrazec in razpis , gotovo oboje tudi v tiskani izdaji. O Knjižničarskih novicah je na Biblioblogu že tekla (dokaj kritična) razprava.
Morebiti kakšna objava ali obvestilo o tem še kje drugje, tega ne vem. Zaključni rok je bil 29. september 2009. Kolikor vem, vsa mesta še vedno "niso zapolnjena" in je še povpraševanje po novih in svežih kandidatih . . .

Nominacijski postopek za nove organeDBL je bil objavljen z elektronskim sporočilom 16. oktobra 2009 (vsem) članom DBL, o sporočilu sem pisal pred tednom dni. Sam kot član DBL dopisa nisem dobil [sic!], ne vem sicer, zakaj ne . . . Poleg vseh 300 in več razgaljenih elektronskih naslovov je v dopisu pisalo tudi takole:
- - - - - - - - -
Subject: Nominiranje kandidatov za člane predsedstva DBL v naslednjem mandatnem obdobju (2009/2013)

Spoštovani člani društva!

Ker želimo k delu predsedstva privabiti čim več novih in za društveno delo zagretih članov, vas vabimo,
da pošljete predloge za kandidate za člane predsedstva DBL za naslednje mandatno obdobje.
Kandidate lahko predlagajo skupine članov ali posamezniki.

Za izvršni odbor: 11 članov

1. predsednik DBL
2. podpredsednik
3. tajnik
4. blagajnik
5. 7 članov izvršnega odbora

Za nadzorno odbor: 6 članov (3 redni + 3 nadomestni člani)

Za častno razsodišče : 6 članov (3 redni + 3 nadomestni člani).

Vaše predloge zbiramo do 29. 10. 2009

• po pošti na naslov DBL, Trg republike 3, 1000 Ljubljana
• ali na e-naslov smilja.pejanovic@ctk.uni-lj.si

Občni zbor z volitvami bo predvidoma med 10. in 13. 11. 2009. Vabilo na občni zbor bomo poslali v zadnjem tednu v oktobru.

S prijaznimi pozdravi,
Smilja Pejanovič, predsednica DBL
- - - - - - - - -

Zaključni rok za kandidature je torej že 29. oktober 2009, za razmišljanje je bilo slaba dva tedna časa, ponudba je očitno večja od povpraševanja . . .

Več žal tudi sam ne vem, z vsem skupaj nimam čisto nič .

9 komentarjev:

  1. Takšni postopki zopet izražajo dvom v transparentnost postopka. Niti na svoji spletni strani ne objavijo ničesar. Izgleda, da imajo kandidate že pripravljene? Ali da jih ne potrebujejo? In potem so žalostni, ker se nihče ne javi.

    Kakor vem, je bil pri (tudi pri) DBL problem tudi z pravno veljavnostjo statuta društva. Ve kdo kaj o usklajevanju z veljavno zakonodajo?

    OdgovoriIzbriši
  2. Se strinjam, da so postopki nekoliko »zadržani«, čeprav ne moreva zanikati, da je bila objava julija v KN korektna, pa še tiskana in elektrionska izdaja obstaja. Tudi KN imajo RSS sporočanje novosti, kamor sodi vsakokratno obveščanje o vseh objavah v najnovejši številki, tudi o postopku nominacije za organe ZBDS je bilo tako. Če smo mi kar tako počez zadržani do Knjižničarskih novic, pa je seveda drug problem, o tem je že bilo obširno govora, tudi o tem, kaj nam pri KN ni všeč, psi s(m)o lajali in karavana je šla naprej. No news, good news?

    No, no, saj se ne javljamo njim in za njih . . . če se kdo javi ali ga mi javimo (=kandidiramo), je to za nas, za naše društvo, ne za njih . . . Bodimo konstruktivni in proaktivni!

    Statut DBL? Uradno in kot član DBL ne vem ničesar. Kot državljan K (ne, ne, ni Citizen Kane!, čeprav malo spominja na Orsona Wellesa) pa sem slišal, da se nekaj v dokajšnji tajnosti vendarle dogaja, nekateri dovolj posvečeni so menda že videli besedilo novih Pravil (kot se ta dokument sedaj imenuje), menda so usklajena z ustrezno zakonodajo, nimam pa niti približno pojma (tudi posvečeni mi niso znali prišepniti), kakšna usoda je besedilu namenjena . . . Jaz sem še iz tistih "železnih" časov, pa sem vendarle vajen kakšne javne predstavitve in razprave, predno gre dokument v potrjevanje (praviloma bi o njem moral odločati občni zbor članov DBL). Me pa pri tem malce skrbi naslednje: po sedanjem statutu DBL bi moralo biti za nova Pravila vsaj polovica članstva – bomo dobili na občni zbor toliko ljudi (vsi morajo biti člani), pa da bodo še vsi »za«? Hm, in kako se določa članstvo in s tem cenzus, ki je potreben za sklepčnost oziroma sprejem dokumenta?

    OdgovoriIzbriši
  3. ZBDS bi lahko zelo enostavno in brezplačno naredil mnogo večjo "reklamo" kot jo je. To je jasno vsakomur. Grem stavit, da razglas ni prišel niti do 10% slovenskih knjižničarjev. Naj me nekdo popravi. Nihče ni jasno razložil spremembe statuta in razloge za kandidiranje. Torej, zame je zdaj popolnoma jasno - očitno vodilni v ZBDS nočejo da bi pridobili nove ljudi za sodelovanje in celo aktivno delajo proti temu!

    Za DBL sem Smilji poslal nekaj vprašanj in svojo kandidaturo na nekaj položajev. Čakam na odgovor ter začetek konstruktivnega sodelovanja.
    Kako je to možno, da v že v napol profesionalnih društvih obstaja ločnica na posvečene in ostale? Tak odnos se potem očitno prenaša tudi na javne ustanove.
    En občni zbor pa ni tako težko organizirat (imam že nekaj izkupenj s tem). Samo seznam članov je potrebno pridobiti.

    OdgovoriIzbriši
  4. Že po definiciji stvari je seveda vse lahko še večje, se strinjam . . . Me je pa malce strah za našo stroko, če res samo 10% ali celo manj kolegic in kolegov zasleduje naš edini strokovnoinformativni cajtng, pa še to obe izdaji skupaj . . . kriiiiiza!

    Spremembe statuta ZBDS so se dogajale nekaj let in je bil v javni razpravi, vsaj jaz sem ga takrat na tak način videl in tudi komentiral. Statut DBL pa . . . ne vem. Tukaj ne smeva mešati statuta ZBDS in DBL.

    Razlogi za kandidiranje:
    1. (objektivno) ker je očitno potekel mandat dosedanjim organom (mogoče v DBL že pred nekaj leti, ne vem . . . )
    2. (subjektivno) ker želi kdo tudi sam doprinesti k delovanju, kvaliteti, spremembam, nasploh živahnosti društva! Ali pa narediti kariero.

    Hm, profesionalen, neprofesionalen, napol profesionalen . . . o tem se lahko zafilozofirava. Društvo je profesionalno glede na tisto, kar nas druži - profesija. Kar se tiče vodenja društva pa ni profesionalizirano, ker vsi delajo popoldne, ponoči, v nedeljo in doma, redki si najbrž lahko privoščijo v službenem času, pa še ti samo na črno.

    Organizirati občnega zbora res ni težko, mogoče je v takšnih razmerah nekoliko teže prepričati ljudi, da sploh pridejo . . . in poleg tega še glasujejo "za" gradivo, ki ga ne poznajo ali imajo o njem celo zadržke. Eno dobro zastavljeno provokativno vprašanje lahko sproži val nezaupanja in glasovanje ne uspe. Časi enoumja in dvigovanja rok kar tako "za" so mimo.

    Oh, posvečeni in ostali . . . ne bodiva naivna, to je povsod, samo ponekod se ne opazi! Ali pa ne vemo . . . kar je skoraj isto.

    OdgovoriIzbriši
  5. Vem za statut ZBDS, samo ko je bil sprejet in zdaj, ko se prvič kandidira na podlagi novega statuta menim, da bi vodstvo moralo obrazložiti aktualne spremembe.

    Razloge za kandidiranje pa jaz in ti očitno poznava, kaj pa večina knjižničarjev?

    OdgovoriIzbriši
  6. Glede statuta se povsem strinjam, vendar po moji preprosti pameti in razumevanju uradniškega jezika za članstvo prav velikih sprememb ni, so le bolj formalne in z zakonom pogojene. Za člane je edina taka pomembna novost najbrž v sestavi sekcij - vsak član se lahko ob vpisu (velja za nove člane, stari se bomo morali na kak drug način) vpiše tudi v največ tri od skupaj desetih predvidenih sekcij, kar pomeni, da bodo doslej po številu članov skromne sekcije (navadno kak ducat članov + predsedik, ki je pogosto edini, ki še diha) narasle kot kvašeno testo v pečici. Sekcija utegne po številčnosti preseči katerega od regionalnih društev!

    Ja, pa da se razumemo - nihče ni član ZBDS, vsi smo člani področnih društev in te so potem včlanjene v ZBDS.

    Glede na občo situacijo (kako lep izraz!) bi upal na tvoje zadnje vprašanje odkimati . . .

    OdgovoriIzbriši
  7. Ja, da ne pozabim, Statut ZBDS je bil objavljen v Ul RS, 37/2009 z dne 18.05.2009.

    OdgovoriIzbriši
  8. @Janez

    Z zgoraj omenjenimi komentarji se bolj ali manj v celoti strinjam. Bi pa rad poudaril eno stvar - prosim lepo, kakšna kariera?! To ni ALA ali CILIP ali kaj temu podobnega. Kdo si je dosedaj SAMO na podlagi tega ustvaril svojo kariero? ;) Mogoče pa manjka predvsem to - profesionalno ustvarjanje na tem področju...

    OdgovoriIzbriši
  9. He he, pa sem te . . . :-)
    Nekateri se pulijo tudi za takšne stolčke!

    OdgovoriIzbriši